Un acord anticoncurenţial presupune o înțelegere între întreprinderi, care pot avea ca scop: 1) stabilirea directă sau indirectă a preţurilor de cumpărare sau de vînzare sau a oricăror alte condiţii de tranzacţionare; 2) limitarea sau controlul producerii, comercializării, dezvoltării tehnice sau investiţiilor; 3) împărţirea pieţelor sau surselor de aprovizionare; 4) participarea cu oferte trucate la licitaţii sau la orice alte forme de concurs de oferte; 5) limitarea sau împiedicarea accesului pe piaţă şi a libertăţii exercitării concurenţei de către alte întreprinderi, precum şi acordurile de a nu cumpăra sau de a nu vinde către anumite întreprinderi fără o justificare rezonabilă; 6) aplicarea, în raporturile cu partenerii comerciali, a condiţiilor inegale la prestaţii echivalente, creând astfel acestora un dezavantaj concurenţial; 7) condiţionarea încheierii contractelor de acceptare de către parteneri a unor prestaţii suplimentare care, prin natura lor sau în conformitate cu uzanţele comerciale, nu au legătură cu obiectul acestor contracte. Art. 5 alin. (3) al Legii concurenţei nr. 183 din 11.07.2012
Dacă cunoaşteţi asemenea cazuri, puteţi lăsa un mesaj Consiliului Concurenţei:
|